22 april 2015

22 april jl. begon ons avontuur!
Half acht verzamelden we op het Noorderpoort (locatie: Pop Dijkema), vervolgens vertrokken we om stipt acht uur naar Stadskanaal.
In Stadskanaal aangekomen stonden de andere jongens al klaar en konden we eigenlijk direct al vertrekken.
Na een gezellige busreis van zo’n dikke drie uur, kwamen wij aan in Dortmund. Het vliegveld in Dortmund is vergelijkbaar met het vliegveld in Eelde, daar aan gekomen moest eerst het nicotinepijl omhoog worden gebracht.
Hierna konden we direct onze koffers inchecken, gelukkig bleef iedereen onder de 32 kilo.
Wachtend bij de gate kwamen we er al snel achter, dat ons vliegtuig ander half uur vertraging had, tijdens het wachten hebben we gezellig een kaartje gelegd.

Eindelijk vertrok om drie uur ons vliegtuig naar Sibiu. Na een super vlucht van een kleine twee uur kwamen we aan in Sibiu.
In Sibiu aangekomen moesten we direct onze bagage ophalen en naar de bus lopen. Omdat we al meer dan een uur vertraging hadden, besloten we om eerst naar de supermarkt te gaan. Een ieder kon toen de inkopen doen voor zichzelf, voor in de huisjes.
Dit was tevens een eerste test, iedereen kreeg dertig minuten de tijd om de inkopen te doen. Dit was natuurlijk veel te kort, en velen kwamen te laat.

Voor het diner hadden wij een erg culinair hoogstand restaurant geregeld namelijk, de McDonalds. Iedereen mocht naar eigen wens zijn/haar menu bestellen.
Na het diner vertrokken wij naar de camping. De camping is iets hoger gelegen en daardoor kon de bus de huisjes niet goed bereiken. Iedereen moest met de bagage een vrij steile en modderige weg omhoog lopen.
Bij de huisjes aangekomen werden de huisjes verdeeld en werden er nog enkele regels toegelicht. Na de verdeling begon iedereen de kamers in te delen en de huisjes in te richten. Na een lange reisdag sloten we de eerste avond gezellig af bij het kampvuur.